piątek, 22 grudnia 2017

Śledzie w sosie salsa

Pyszne śledzie w pomidorowym sosie z dodatkiem warzyw. Jadłam takie tylko, że kupne więc postanowiłam zrobić własną wersję bo domowe jednak najlepsze. Sos zrobiłam z dodatkiem kepczupu ale można użyć także przecieru pomidorowego tylko trzeba potem bardziej doprawić.



składniki:

8 filetów śledziowych solonych
1 średnia papryka
1 duża cebula
1 średnia marchewka
ok 250 g keczupu, u mnie pikantny Octim
2-3 łyżki koncentratu pomidorowego, u mnie Octim
4 łyżki oleju rzepakowego
ok 250 ml wody
sól
cukier
majeranek

Śledzie wymoczyć aby pozbyć się nadmiernego słonego smaku. Pokroić na małe kawałki.
Przygotować sos. Cebulę pokroić w drobną kostkę. Paprykę oczyścić nasion i pokroić w średnią kostkę. Marchewkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Na patelni rozgrzać olej i zeszklić cebulę. Następnie dodać paprykę i marchewkę. Chwilę smażyć razem wszystkie warzywa. Potem podlać wodą i całość dusić aż warzywa będą miękkie. Potem dodać koncentrat i keczup. Dokładnie wymieszać. Jeśli sos jest zbyt gęsty dolać jeszcze wody. Doprawić do smaku odrobiną cukru, soli i majerankiem. Gotowy sos wystudzić. Następnie dodać pokrojone śledzie. Dokładnie wymieszać i przełożyć do słoja. Odstawić do lodówki na kilka godzin aby smaki się przegryzły.


3 komentarze: