sobota, 30 grudnia 2017

Kruche babeczki z pastą chrzanową

Kruche babeczki gościły u nas wiele razy ale zawsze na słodko. Tym razem dla odmiany przygotowałam wersję na słono. Babeczki wypełniłam pastą chrzanową z dodatkiem musztardy francuskiej. Udekorowałam tym co miałam pod ręką. Do babeczek można użyć też innych past, polecam m.in. brokułowo-serową, z czerwonej fasoli z tuńczykiem, jajeczną, serową z awokado.


składniki:

kruche ciasto

300 g mąki pszennej
200 g zimnego masła
2 żołtka
szczypta soli

pasta chrzanowa
ok 350 g zmielonego sera ( jak na sernik )
1-2 łyżki tartego chrzanu
3 łyżki musztardy francuskiej, u mnie Octim
sól,pieprz do smaku
ok 3-4 łyżki jogurtu naturalnego

do dekoracji wykorzystałam:
plaster wędzonego łososia
plaster wędliny
natkę pietruszki
czarne oliwki
listki bazylii
czarny sezam
musztardę francuską Octim

Przygotować ciasto. Mąkę wymieszać z solą. Dodać zimne pokrojone masło oraz żółtka i zagnieść ciasto. Gotowe ciasto zawinąć w folię i odłożyć do lodówki do schłodzenia na ok 30 minut.  Potem ciasto rozwałkować na grubość ok 4-5 mm. Foremką do babeczki wykroić koła z ciasta, następnie tym wykrojonym ciastem wylepić dokładnie foremki do babeczek. Foremki z ciastem ustawić na blaszce do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec aż ciasto się przyrumieni, ok 10-15 minut, funkcja góra-dół. Upieczone babeczki wyjąć z foremek i ułożyć na talerzu lub kratce aby wystygły. Wyszło mi 26 babeczek o średnicy 6 cm.

Przygotować pastę chrzanową. Do miski przełożyć zmielony ser. Dodać musztardę francuską oraz chrzan, ilość chrzanu wedle uznania jak lubimy ostre. Dodać także jogurt naturalny, ilość taką aby uzyskać konsystencję pasty. Wszystko dokładnie wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem.

Przed podaniem babeczki wypełnić pastą, ja wypełniłam za pomocą małej łyżeczki. Dowolnie udekorować.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz