wtorek, 5 września 2017

Gęsta zupa pomidorowa ze świeżych pomidorów

O tej porze roku króluje u nas pomidorowa. Na polu pełno przepysznych pomidorów więc żal nie korzystać z tych dobroci. Na blogu jest już kilka przepisów na pomidorową ale polecam kolejną. Zupa jest pyszna i gęsta bo oprócz pomidorów zmiksowałam marchewkę i cebulę. Można podać ją z makaronem lub ryżem ale także zajadać samą, można też dodać mniej bulionu i wyjdzie nam zupa krem. Poza sezonem polecam użyć pomidorów krojonych.


składniki:

2 kg mięsistych pomidorów, u mnie lima
1,5 l dowolnego bulionu lub rosołu
1 duża cebula
2 marchewki
1 nieduży pęczek natki pietruszki
50 ml śmietanki 30 %
sól,pieprz
cukier do smaku

Pomidory dokładnie umyć. Każdego pomidora naciąć na czubku, sparzyć gorącą wodą i obrać ze skórki. Obrane pomidory pokroić na mniejsze kawałki, zgrubienia po ogonku wyciąć i wyrzucić. Cebulę i marchewki pokroić w drobną kostkę. Natkę pietruszki posiekać. Do garnka wlać bulion i zagotować. Następnie wrzucić pokrojone składniki. Gotować aż marchewka będzie miękka a pomidory się lekko rozpadną. Potem całość zmiksować blenderem. Zabielić śmietanką, doprawić do smaku. Gotową zupę podałam z makaronem.


Warzywa psiankowate 2017

2 komentarze:

  1. Taka najlepsza. Ja mam właśnie pomidorową ze świeżych pomidorów dzisiaj na obiad :) Ale z makaronem nitki ;) Pozdrawiam i dziękuję za zgłoszenie przepisu do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gotowalem z tego przepisu przepyszna zupa 😃

    OdpowiedzUsuń