czwartek, 29 grudnia 2016

Sałatka brokułowa z makaronem

Miałam smaka na brokuły więc kupiłam i oczywiście zmieszałam pyszną sałatkę. Kolorowa i pożywna a do tego lekka bo bez majonezu, z sosikiem na bazie jogurtu.




składniki:

ok 300 g makaronu , u mnie penne rigate Lubella
2 nieduże brokuły (po 500 g)
5 jajek
450 g pomidorków cherry

sos koperkowy
200 g jogurtu naturalnego
3 łyżki posiekanego koperku
sól,pieprz do smaku

Składniki sosu koperkowego dokładnie wymieszać, gotowy sos odstawić. Brokuły podzielić na różyczki i ugotować al'dente. Dobrze osączyć na sicie. Jajka ugotować na twardo, wystudzić i obrać ze skorupek. Makaron ugotować al'dente i przelać zimną woda, dobrze osączyć. Ugotowane brokuły podzielić na mniejsze różyczki, pomidorki pokroić w ćwiartki lub połówki, jajka pokroić w ćwiartki. Składniki ułożyć na dużym talerzu lub półmisku, polać sosem koperkowym. Składniki sałatki można też ułożyć w dużej misce jednak ja wolę na talerzu bo sałatka lepiej się prezentuje.



1 komentarz:

  1. Wygląda super. Juz się zabieram do roboty. Dziękuję za pomysł.

    OdpowiedzUsuń