poniedziałek, 31 października 2016

Cebularze

Cebularze to przysmak z kuchni lubelskiej. Robiłam je po raz pierwszy. Nie wiem czy smakują jak te oryginalne bo nigdy nie jadłam ale te moje bardzo mi zasmakowały. Ciasto na zewnątrz jest chrupiące a w środku puszyste i mięciutkie. A do tego ta pyszna cebulka.

składniki:

ciasto
500 g mąki pszennej, ja dałam bułkową typ 650 
50 g świeżych drożdży
250 ml letniego mleka
1 jajko
1 łyżka płaska cukru
1 łyżka płaska soli
3 łyżki oleju lub roztopionego masła

farsz cebulowy
600 g cebuli
1 czubata łyżka maku, u mnie mak mielony Back Mit
sól, pieprz
olej do smażenia

oraz
1 małe jajko do posmarowania

Do letniego mleka dodać pokruszone drożdże, cukier i 2 łyżki mąki. Dokładnie wymieszać i odstawić na kilkanaście minut aby drożdże zaczęły rosnąć. W misce wymieszać pozostałą mąkę z solą. Dodać roztrzepane jajko, olej oraz wyrośnięty rozczyn. Wyrobić ciasto, ja ciasto wyrobiłam za pomocą robota. Ciasto wyrabiać ok 5 minut aż będzie odchodziło od ścianek misy. Gotowe ciasto odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na godzinkę.
Cebulę obrać i pokroić w pół plastry. Rozgrzać patelnię z odrobiną oleju. Smażyć często mieszając aby cebula zmiękła ale żeby nie zbrązowiała. Do smaku doprawić solą i pieprzem. Na koniec dodać łyżkę maku i dokładnie wymieszać. Odstawić do wystudzenia.
Wyrośnięte ciasto podzielić na 10-12 części. Każdą część uformować w kulkę i rozwałkować na placek. Ułożyć w odstępach na blaszce wyłożonej papierem i posmarować roztrzepanym jajkiem. Na środku każdego placka ułożyć farsz cebulowy. Odstawić jeszcze na 20 minut do wyrośnięcia. Następnie blaszkę wstawić do piekarnika rozgrzanego na 180 C i piec aż cebularze lekko się zarumienią, ok 20 minut, funkcja góra-dół.




2 komentarze:

  1. Cebuli nie smaży się, podaję przepis: Cebulę pokroić w grubą kostkę, sparzyć we wrzątku i odcedzić. Gorącą wymieszać z makiem, solą i olejem, posypać odrobiną mąki. Przełożyć do słoika, szczelnie zamknąć, a po ostygnięciu wstawić do lodówki.

    OdpowiedzUsuń