piątek, 14 października 2016

Buraczki do obiadu

Bardzo często podaję buraczki do drugiego dania. Buraczki zawsze ścieram na tarce i robię zasmażane lub sięgam po sałatkę ze słoiczka z papryką i cebulą. Tym razem dla odmiany buraczki po prostu pokroiłam w niedużą kostkę. Dodałam czerwoną cebulę oraz natkę pietruszki i doprawiłam sosem balsamicznym. Tak przygotowane buraczki są równie smaczne i ładnie prezentują się na talerzu.

składniki:

1 kg ugotowanych lub upieczonych czerwonych buraczków
1 czerwona cebula
sos balsamiczny lub sok z cytryny
3-4 łyżki oleju słonecznikowego
natka pietruszki

Wystudzone ugotowane lub upieczone buraczki obrać ze skórki. Pokroić w niedużą kostkę i przełożyć do miski. Czerwoną cebulę pokroić w drobną kostkę. Dodać do pokrojonych buraczków. Całość skropić olejem i sosem balsamicznym, ja sosu dałam 4 łyżki. Wszystko zależy od naszego smaku i słodkości buraków. Dokładnie wymieszać, posypać natką pietruszki i odstawić na ok 30 minut aby smaki się przegryzły.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz