środa, 7 września 2016

Ciasteczka francuskie ze śliwką węgierką

Gdy mamy ochotę na coś słodkiego i szybkiego w przygotowaniu warto sięgnąć po ciasto francuskie. Z jego udziałem szybko przygotujemy coś słodkiego w dosłownie kilkanaście minut. Ja swoje ciasto połączyłam ze śliwkami węgierkami ale można też użyć jabłek lub brzoskwiń.

składniki:

1 opakowanie ciasta francuskiego (300 g)
śliwki węgierki ok 22 szt
cukier brązowy
1 małe jajko

Ciasto francuskie rozwinąć i podzielić na 12 kawałków,  ja podzieliłam na 6 kwadratów i 6 prostokątów. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Śliwki wypestkować i podzielić na połówki. Na każdym kawałku ciasta ułożyć na środku po 3-5 połówek śliwek, skórką do dołu. Brzegi ciasta posmarować roztrzepanym jajkiem. Śliwki posypać odrobina brązowego cukru. Blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego na 200 C i piec aż ciasto się przyrumieni ok 10-15 minut, funkcja termoobieg.



1 komentarz:

  1. Super to wygląda! :)
    Zapraszam na nowy post! :) https://jaglusia.wordpress.com/2016/09/07/kluski-z-jarmuzem-w-sosie-miodowo-balsamicznym/

    OdpowiedzUsuń