niedziela, 14 sierpnia 2016

Sernik czekoladowy z wiśniami i galaretką

Mam dla Was kolejny przepis na pyszny serniczek bez pieczenia. Tym razem naszło mnie na czekoladowy. Akurat miałam wiśnie więc dałam je na wierzch pod galaretkę.

składniki:

masa serowa
700 g zmielonego sera, u mnie z wiaderka
300 ml śmietanki 30 %
6 łyżek cukru
3 łyżki kakao
1/2 szklanki mleka
3 łyżki żelatyny

spód
200 g herbatników maślanych
120 g masła

na wierzch
galaretka wiśniowa
ok 400 g wydrylowanych wiśni

Masło rozpuścić w rondelku. Herbatniki zmielić w rozdrabniaczu. Zmielone herbatniki dokładnie połączyć z rozpuszczonym masłem. Masą wylepić dno tortownicy o średnicy 24 cm. Tortownicę wstawić do lodówki.
Ser przygotować wcześniej aby był w temperaturze pokojowej. Do rondelka wlać mleko, wsypać żelatynę i odczekać chwilę aby napęczniała. Następnie mleko pogrzać, nie gotować i dokładnie rozpuścić żelatynę, odstawić do wystudzenia. Do miski przełożyć 3-4 łyżki zmielonego sera, dodać cukier i dokładnie zmiksować aby cukier się rozpuścił. Następie dodać resztę zmielonego sera i zmiksować do połączenia składników. Potem dodać kakao i ponownie zmiksować do połączenia składników. Śmietankę ubić na sztywno i dodać do masy serowej. Zmiksować. Na koniec dodać zimną płynną żelatynę. Wszystko dokładnie zmiksować aby żelatyna połączyła się z masą serową. Gotową masę wyłożyć na wcześniej przygotowany spód. Na wierzchu ułożyć wydrylowane wiśnie, lekko wciskając w masę.  Tortownicę wstawić do lodówki na czas przygotowania galaretki.
Galaretkę wiśniową rozpuścić w 450 ml wody i wystudzić. Zalać wiśnie na serniczku. Tortownicę ponownie wstawić do lodówki aby masa dobrze stężała.




3 komentarze:

  1. Wow! Sernik prezentuje się naprawdę świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniaam! Aż ślinka cieknie! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis! ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS:Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń