piątek, 5 sierpnia 2016

Przecier ogórkowy

Wiele osób dopytuje o przepis na przecier ogórkowy na zupę ogórkową dlatego też postanowiłam zrobić kilka słoiczków aby przygotować wpis specjalnie dla Was. Zupę ogórkówą bardzo lubimy jak również kiszone ogórki ale ja zawsze zupę ogórkową robię po prostu z całych kiszonych ogórków startych na tarce. Kiszonych ogórków kładę bardzo dużo, mam ochotę na sałatkę to robię sałatkę, mam ochotę na kanapki to robię kanapki, mam ochotę na zupę to robię zupę. Z takich kiszonych całych ogórków mogę zrobić wiele rzeczy a przecier to już pozostaje tylko zupa. Ale jak ktoś ma ochotę to oczywiście może sobie zrobić taki przecier. Na pewno jest on dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie mają dużo miejsca na przetwory bo zajmie zdecydowanie mniej miejsca a kilka małych słoiczków na pewno da się jakoś upchnąć. A wiadomo zupka z takiego własnoręcznie zrobionego przecieru będzie na pewno lepsza niż z kupnego.

składniki:

2 kg średnich ogórków gruntowych
2 łyżki soli kamiennej

do każdego słoiczka: kawałek korzenia chrzanu, mały ząbek czosnku, kawałek baldachimu kopru z nasionami

Ogórki dokładnie umyć i osuszyć. Odkroić końce i razem ze skórką zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Do startych ogórków dodać sól i dokładnie wymieszać. Odstawić na ok 2-3 godziny aby ogórki puściły sok. Słoiczki i zakrętki dokładnie umyć i wyparzyć. Do każdego słoiczka włożyć mały ząbek czosnku, kawałek chrzanu oraz kawałek baldachimu kopru z nasionami ( ja na 6 słoiczków dałam jeden taki duży baldachim kopru jaki jest widoczny na zdjęciu). Następnie przełożyć starte ogórki razem z sokiem, który puściły i lekko ugnieść. Starte ogórki muszą być całe zanurzone w tym soku. Słoiczki dobrze zakręcić i odstawić na tydzień do ukiszenia. Słoiki najlepiej ustawić na jakimś ręczniku bo podczas kiszenia zalewa może wyciekać. Po tym czasie słoiczki można odstawić do spiżarni.
Z tej ilości ogórków wychodzi ok 6 słoiczków takich jak na zdjęciu o pojemności ok 300-350 ml.




Róbmy przetwory! 2016

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. nie trzeba pasteryzować,robi się je tak samo jak całe ogórki kiszone, odstawia ukisną i są gotowe

      Usuń
  2. Ja dodaje na końcu po 2 łyżki oleju na górę słoików wtedy powietrze nie dochodzi i się nie psują.a do środka startu marchew i natkę pietruszki��

    OdpowiedzUsuń