poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Grillowana cukinia w oleju

W sklepie natknęłam się na grillowaną cukinię w oleju. Słoiczek był malutki a kosztował sporo więc postanowiłam sama sobie taką zrobić bo cukinii mam pod dostatkiem. Cukinie można doprawić ulubionymi przyprawami, ja użyłam czubrycy zielonej. Do słoiczka razem z grillowaną cukinią możemy dodać ser feta pokrojony w kostkę oraz oliwki.

składniki:

4 średnie młode cukinie po ok 350 g
czubryca zielona
sól
olej rzepakowy
2 ząbki czosnku

Cukinie dokładnie umyć, ja dałam żółtą i zielona. Cukinie razem ze skórką pokroić w plastry o grubości ok 5 mm. Pokrojoną cukinię rozłożyć na desce i lekko posolić. Zostawić na ok 1 godzinkę aby puściła sok. Następnie plastry osuszyć papierowym ręcznikiem i przełożyć do dużej miski. W misce skropić olejem i solidnie oprószyć czubrycą. Tak przygotowaną cukinię grillować z obu stron na patelni grillowej lub grillu. Następnie wystudzoną ugrillowaną cukinię przełożyć do słoika. Pomiędzy plastry cukinii włożyć czosnek pokrojony na pasterki. Całość zalać olejem tak aby dobrze przykrył cukinię. Odstawić do lodówki na ok 24 godziny. Taka cukinia jest pyszna na przekąskę lub jako dodatek do kanapek. Tak przygotowaną cukinię można przechowywać w lodówce ok 5-6 dni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz