środa, 6 lipca 2016

Surówka z rzodkwi i jabłka

W tym roku w moim warzywniaczku posiałam po raz pierwszy letnią białą rzodkiew. Warzywko wygląda jak duża biała marchew a w smaku podobne do rzodkiewki, może jest nieco bardziej ostrzejsze w smaku szczególnie te starsze sztuki. Z chęcią zajadamy ją na kanapkach ale postanowiłam też przygotować z niej surówkę do obiadu. Miałam nieco inny pomysł ale rzodkiew okazała się bardziej ostra niż się spodziewałam i połączyłam ją z jabłkiem. Był to bardzo dobry wybór bo jabłko złagodziło ostry smak rzodkwi i suróweczka bardzo dobrze smakowała.

składniki:

600 g białej rzodkwi
4 średnie jabłka
ok 3-4 łyżek majonezu

Białą rzodkiew obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Jabłka obrać ze skórki i również zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Starte składniki dokładnie wymieszać. Dodać majonez i jeszcze raz wymieszać. Zamiast majonezu można dodać jogurt naturalny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz