czwartek, 28 lipca 2016

Cukinia duszona z koperkiem

Cukinię uwielbiam na wszystkie sposoby jednak surowa jakoś mi nie smakuje więc żadnych surówek z niej nie robię. Ale za to robię pyszną duszoną cukinię z koperkiem. To pyszna jarzynka do obiadu, którą całkiem szybko się robi. Dobrze smakuje na ciepło jak i na zimno.

składniki:

2 młode średnie cukinie po ok 500 g
2-3 łyżki posiekanego koperku
1 łyżka masła
sól czosnkowa lub ziołowa
5-7 łyżek śmietanki 30 %

Cukinie dokładnie umyć i osuszyć. Ja daje jak mam żółtą i zieloną wtedy lepiej prezentuje się na talerzu. Odkroić końce i pokroić w miarę równą średnią kostkę. Rozgrzać głęboką patelnię i rozpuścić masło. Wrzucić cukinię i smażyć. Cukinia puści soku i zacznie się w nim dusić. Dusić aż cukinia zmięknie ale nadal będzie lekko chrupiąca. Dodać koperek, do smaku doprawić solą. Gdy cukinia będzie już gotowa na koniec dodać śmietankę. Wymieszać i jeszcze chwilę razem dusić aby składniki się połączyły i można podawać.

3 komentarze:

  1. w takiej wersji cukinii chyba nigdy nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczna ,dzisiaj gotowałam tylko dodałam jeszcze startej marchewki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z marcheweczką też dobra, można też dodać paprykę.

      Usuń