wtorek, 25 sierpnia 2015

Fasolka szparagowa po bretońsku

Nabrałam ochoty na fasolkę po bretońsku ale nie miałam akurat żadnej fasoli. Zamiast fasoli użyłam fasolki szparagowej, akurat mam jej pełno w warzywniaku. Wyszło fajne i pyszne danie jednogarnkowe.



składniki:

1 kg fasolki szparagowej, u mnie żółta i zielona
ok 2-2,5 l wody
3 łyżki koncentratu pomidorowego
2 łyżki majeranku
3 listki laurowe
250 g surowego wędzonego boczku
1 cebula
250 g cienkiej kiełbasy
1 łyżka mąki

Fasolkę szparagową dokładnie umyć, odkroić końcówki i pokroić na kawałki. Następnie pokrojoną fasolkę przełożyć do garnka. Zalać wodą, dodać majeranek oraz listki laurowe i zagotować. Wędzony boczek pokroić w drobną kostkę. Gdy zawartość garnka się zagotuje dodać pokrojony boczek oraz koncentrat. Gotować aż fasolka będzie miękka. W między czasie obrać cebulę i pokroić w drobną kostkę. Cienką kiełbasę również pokroić w kostkę. Na patelni podsmażyć pokrojoną kiełbasę gdy się lekko zarumieni dodać cebule i smażyć aż się zeszkli. Następnie dodać łyżkę mąki i wszystko razem przesmażyć. Gdy fasolka będzie już miękka dodać zawartość patelni. Wszystko wymieszać i jeszcze chwilkę gotować, jeśli potrzeba dosolić do smaku. Jeśli wolimy na ostro można dodać pieprzu i ostrą paprykę lub papryczkę chili.


1 komentarz:

  1. Pyszna ta fasolka, ja też taką robię, tylko najpierw gotuję fasolkę na półtwardo. Kroję w kawałeczki i dopiero potem reszta. A i daję trochę sosu chili, albo papryki ostrej, bo wolę pikantniejszą

    OdpowiedzUsuń