środa, 11 marca 2015

Śledzie w śmietanie

Pyszne śledziki w śmietanie w domowym wydaniu. Ich przygotowanie jest bardzo proste jednak musimy odczekać aż wszystkie smaki się przegryzą.

składniki:

10 filetów śledziowych solonych
1 duże kwaskowe jabłko
2 średnie cebule
1,5 kubka kwaśnej śmietany 18% (600g)
pieprz
1-2 łyżki octu

Filety śledziowe wymoczyć w mleku lub wodzie aby były lekko słone. Następnie wymoczone filety pokroić na małe kawałki o wielkości jednego kęsa. Jabłko obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Cebulę obrać i pokroić w cieniutkie pół plastry. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Następnie dodać śmietanę, do smaku dodać nieco pieprzu oraz ocet. Wszystko ponownie dokładnie wymieszać i odstawić do lodówki na 1-2 dni aby wszystko się przegryzło. Podawać z chlebkiem lub ziemniaczkami.

Polecam też :
Śledzie w sosie musztardowym



5 komentarzy:

  1. robiłam z innego przepisu i ja dałam słodsze jabłko zeby troszke osłodzic wszystko ostro i moj błąd dałam trochę za gęstą śmietane 18 wystarczy..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dodałam do takiej sałatki jeszcze winogrona pokrojone na połówki,kawałki pomarańczy wielkości kęsa lub ćwiartki mandarynek pokrojone na pół.Pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. 6 filetów śledzi 2 cebule duże jabłko słodko-kwaśne kubek śmietany 18% sól pieprz cukier Śledzie moczę 1/2 godziny osuszę kroję w małe paski,cebulę kroje w kostkę dodaję śmietanę sól pieprz,cukier kropię octem mieszam ,jabłko utarte na tarce jarzynowej dodaje na końcu bo czasami jabłka ciemnieją jak mam gotowe dopiero mieszam ze śledziami

    OdpowiedzUsuń
  4. Zobaczymy co z tego wyjdzie, pierwszy raz zrobiłam na Wigilię. Czy będzie smakowało - zobaczymy

    OdpowiedzUsuń