sobota, 23 sierpnia 2014

Kruche jeżynowe babeczki

Moja jeżynka w tym roku obrodziła więc trzeba wykorzystać owoce. Na przetwory za mało do zjedzenia za dużo więc trzeba było zrobić coś słodkiego. I tak powstały te maleństwa. Jeżynki bardzo ładnie zabarwiły śmietankę. A dzisiaj tworzę też serniczek na zimno z jeżynkami, zobaczymy co z tego wyjdzie.

składniki:

1,5 szklanki mąki pszennej
1 szklanka mąki krupczatki
200 g zimnego masła
2 żółtka
1/2 szklanki cukru pudru
200 g jeżyn
3 łyżki cukru waniliowego
250 ml śmietanki do ubijania
1 czubata łyżeczka żelatyny
4 łyżki mleka do rozpuszczenia żelatyny
do dekoracji : jeżyny i listki mięty

Przygotować kruche ciasto. Na stolnicy wymieszać mąki z cukrem pudrem. Dodać masło i posiekać nożem, następnie dodać żółtka i zagnieść szybko ciasto. Gotowe ciasto zawinąć w folię i odłożyć do lodówki na ok 1 godzinkę. Po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość ok 5 mm. Małą foremką do babeczek wykroić z ciasta koła i wylepić nimi foremki. Ja mam tylko 10 małych foremek na kruche babeczki więc aby było szybciej i aby zapełnić całą blaszkę część babeczek upiekłam w foremce metalowej od muffinek. Wycięłam koła małą foremką do babeczki i wylepiłam nim dno foremki od muffinki. Po upieczeniu kształt przypomina malutkie tarty. Wylepione foremki wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec ok 10 minut aż ciasto się zarumieni. Upieczone babeczki wyłożyć na deskę do wystudzenia. Przygotować krem. Jeżyny zmiksować z cukrem waniliowym. Żelatynę zalać mlekiem aby napęczniała a następnie lekko podgrzać aby się rozpuściła, trzeba uważać aby nie przypalić bo jest mało mleka, wystarczy tylko ciągle mieszać. Śmietankę ubić na sztywno. Dodać zmiksowane jeżyny a następnie przestudzona żelatynę. Dokładnie wymieszać. Krem wstawić do lodówki aby nieco stężał. Następnie za pomocą dekoratora napełnić babeczki kremem. Udekorowaćjeżynami i listkami mięty. Można podawać lub wstawić jeszcze do lodówki do schłodzenia.






Jeżyny 2014

3 komentarze:

  1. wiedziałam, że jak tu wejdę to zrobię się strasznie głodna! Pycha! Zdjęcia są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na jeden kęs, pięknie i z pewnością pyszne.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń