piątek, 11 lipca 2014

Pierogi ze szpinakiem i botwiną

Pierożki mi się spodobały i zrobiłam kolejne. Tym razem duże z liściastym nadzieniem-szpinakiem i botwiną.

składniki:


ciasto na pierogi
700 g mąki pszennej
400 ml wrzącej wody
4 łyżki masła lub margaryny
szczypta soli Kamis
1 jajko

farsz:
650 g świeżego szpinaku
350 g liści młodej botwiny
200 g fety
sól,pieprz Kamis
oliwa do smażenia

Przygotować farsz do pierogów. Liście szpinaku i botwiny posiekać w miarę drobno. Następnie rozgrzać patelnię z oliwą i przesmażyć pokrojone liście, aby zmiękły a przede wszystkim odparowały wodę i znacznie zmniejszyły swoją objętość. Potem dodać rozkruszoną fetę, doprawić do smaku, soli nie za dużo bo ser już jest słony. Gotowy farsz odstawić do wystudzenia. Przygotować ciasto na pierogi. Mąkę wsypać do miski, wymieszać ze szczyptą soli i jajkiem. Dodać goracą wodę z rozpuszczoną margaryną i wymieszać łyżką. Przełożyć na stolnicę i zagnieść elastyczne ciasto. Gotowe ciasto odłożyć na 30 minut aby odpoczęło, przykryć aby nie obeschło. Potem rozwałkować na średnią grubość i wykrawać koła, ja zrobiłam duże pierogi i wykroiłam koła o średnicy 10cm. Na każde koło nakładać ok łyżki farszu i uformować pierogi. Brzegi na zlepieniu ciasta docisnąć widelcem. Gotowe pierogi ugotować we wrzątku z odrobiną soli, gotować ok 5 minut od wypłynięcia. Gotowe pierożki podałam z zarumienioną cebulką.

Polecam też:
Pierogi z truskawkami
Pierogi z serem i kwiatami szczypiorku





Lato w pełni!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz