wtorek, 20 maja 2014

Pstrąg łososiowy z jarmużem i soczewicą z dodatkiem oleju rzepakowego

To moje pierwsze spotkanie z pstrągiem łososiowym i zaliczam je do udanych. Rybka bardzo smaczna i według mnie lepsza od zwykłego pstrąga. Do tego warzywka- jarmuż i soczewica.

składniki:

400 g fileta z pstrąga łososiowego
sól prowansalska Kamis
300 g jarmużu
1 puszka soczewicy gotowanej na parze Bonduelle
sól czosnkowa Kamis
olej rzepakowy

Filet pokroić na mniejsze kawałki, oprószyć solą prowansalską i skropić olejem. Odstawić na min. godzinke ja odstawiłam do lodówki na całą noc. Następnie rybę ułożyć na foli aluminiowej, formując gniazdko. Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 C i piec ok 20-30 minut. W tym czasie rozgrzać patelnię z odrobiną oleju, wrzucić jarmuż. Smażyć aż zmięknie. Gdy jarmuż będzie miękki dodać soczewicę z puszki, doprawić do smaku solą czosnkową. Warzywa ułożyć na talerzu, na wierzchu ułożyć kawałki upieczonej ryby i mozna zajadać. Kolejne moje danie z użyciem oleju rzepakowego. Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego często używam go w mojej kuchni. Używam sporych ilości szczególnie do smażenia, wypieków oraz sosów do sałatek i surówek.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz