sobota, 8 lutego 2014

Potrawka z kurczaka z warzywami i dzikim ryżem

Taki mój mały misz-masz czyli co miałam pod ręką to do garnka włożyłam. Danie może nie wygląda bardzo atrakcyjnie ale jest smaczne i pożywne. Do przygotowania dania użyłam dzikiego ryżu RISANA. Pierwszy raz jadłam taki ryż ale bardzo mi smakował. Ryż dziki to wodna trawa rosnąca na pograniczu USA i Kanady. Te bardzo długie, ciemnobrazowe ziarna mają orzechowy smak i są źródłem błonnika i białka. Z prostego pożywienia Indian stały się składnikiem kuchni smakosza.

składniki:


1 podwójna pierś z kurczaka
2 czerwone papryki
1 duża cebula
1 mała cukinia (ja użyłam żółtej i zielonej mrożonej)
3 ząbki czosnku
1 puszka ciecierzycy
2 woreczki dzikiego ryżu RISANA
1 l bulionu
1 łyżeczka bazylii Kamis
sól z pieprzem Kamis
olej do smażenia

Pierś kurczaka pokroić w kostkę, opruszyć solą pieprzem i podsmażyć na oleju, bardzo krótko aby mięso zmieniło tylko kolor i odstawić. Cukinię pokroić w kostkę. Z papryk usunąć gniazda nasienne i również pokroić w kostkę. Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę i zeszklić na oleju. Następnie dodać drobno posiekany czosnek oraz paprykę i cukinię. Wszystkie warzywa smażyć chwilę a następnie zalać bulionem i zagotować. Dodać ryż oraz bazylię, doprawić do smaku solą i pieprzem, gotować ok 10 minut. Następnie dodać podsmażonego kurczaka i osączoną ciecierzycę. Gotować kolejne 10 minut aż ryż będzie miękki. Cukinia prawie się rozpadnie i zagęści całość ale nieco wywaru będzie wieć można zagęścić mąką ryżową. Jednak najlepiej po ugotowaniu danie odstawić do przestudzenia wtedy ryż wciągnie wywar i danie będzie sypkie.




                                      

Ciecierzyca w roli głównej - edycja zimowa

1 komentarz: