wtorek, 25 lutego 2014

Pączki ziemniaczane

Pączki ziemniaczane smakują tak samo jak zwykłe pączki, w smaku nie wyczuwa się wogóle ziemniaków. Są puszyste i wilgotne, więc pewnie długo zachowują świeżość, ja nie jestem w stanie powiedzieć bo znikają migiem i nie ma szans na dłuższe przechowywanie. To moje drugie w życiu własnoręcznie zrobione pączki. Troszkę się z nimi napracowałam bo nie mam jeszcze szprycy do nadziewania ale warto bo smakują wybornie.

składniki:

500 g ugotowanych i przepuszczonych przez praskę lub dobrze utłuczonych ziemniaków
500 g mąki
50 g drożdży
3 jajka w temperaturze pokojowej
125 g masła lub margaryny
1/2 szklanki cukru
1 łyżka octu lub spirytusu
marmolada do nadziewania
olej/smalec do głębokiego smażenia

Drożdże rozkruszyć i posypać 2 łyżkami cukru, odstawić aby się rozpuściły. W międzyczasie rozpuścić masło i przestudzić. Na stolnicę wysypać mąkę i dodać pozostałe składniki, wszystko wymieszać i zagnieśc ciasto. Gotowe ciasto odstawić w ciepłe miejsce aby podwoiło obiętość. Potem z ciasta uformować kulki, aby porcje były w miarę równe nabierałam ciasto łyżką. Rozpłaszczyć w dłoniach i nadziać marmoladą. Ponownie uformować kulki i odłożyć na 10 minut do podrośnięcia. Aby ciasto nie kleiło sie do rąk można je natłuścić olejem lub maczać w mące. Pączki można zrobić bez nadzienia jak również nadziać marmoladą po usmażeniu. Smażyć na ciemny kolor z obu stron na dobrze rozgrzanym oleju. Osączyć na papierowym ręczniku. Przed podaniem posypać cukrem pudrem. Z podanych składników wychodzi ok 18-20 pączków.




Tłusty czwartek 2014

1 komentarz: