środa, 26 lutego 2014

Gulasz z maślakami

Pyszny sosik z duszonej wieprzowiny z maślaczkami. Gulasz można podawać z kaszą lub ziemniaczkami a do tego zestawu pasuje idealnie kiszony ogóreczek. Ja gulasz podałam z kaszą gryczaną Risana. Za kaszą gryczaną nie przepadam wyjątkowo ale dawno jej nie jadłam i nawet mi smakowała (kolejny dowód, że smak mi się zmienia podobnie było z awokado:P). Kasza gryczana Risana w 6 minut jest prażona dlatego czas jej gotowania jest taki krótki. Jeśli macie mało czasu na przygotowanie posiłku ta kasza sprawdzi się idealnie i obiadek będzie błyskawiczny.
                  


składniki:                                                                                   

450 g szynki wieprzowej
400 g mrożonych lub świeżych maślaków (zamiast maślaków można użyć innych grzybów)
1 litr gorącej wody
1 cebula

1 łyżka masła
sól z pieprzem Kamis
2 listki laurowe Kamis
1 łyżka natki pietruszki
mąka ryżowa do zagęszczenia
olej do smażenia

Cebulę pokroić i zeszklić na maśle. Dodać maślaki i kilka minut podsmażać, jeśli używamy mrożonych to odparować cały płyn. Szynkę pokroić w kostkę i także podsmażyć na oleju. Następnie mięso przełożyć do garnka i zalać wodą. Dodać przyprawy i podsmażone maślaki. Wszystko razem dusić na wolnym ogniu aż mięso będzie miękkie. Gdyby wywar za bardzo odparował podlać jeszcze wodą. Sos zagęścić mąką ryżową, dodać natkę pietruszki. Podawać z dowolnymi dodatkami. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz