piątek, 18 października 2013

Przetwory - sałatka z grzybów

Kilka dni temu dotarła do mnie niespodziewana paczuszka z przyprawami Kamis. W paczce znalazła się między innymi słodka papryka, którą wykorzystałam do przygotowania tej pysznej grzybowej sałatki. Sałatka jest idealna na zakąskę, do kanapek, można też do niej dodać śledzie i zrobić sałatkę śledziowo-grzybową.

składniki:


1 kg ugotowanych podrzybków
0,5 kg cebuli
1 szklanka oleju rzepakowego
4 łyżeczki papryki słodkiej Kamis
1 słoiczek koncentratu pomidorowego (200g)
4-5 łyżek cukru
5 łyżek octu 10 % Jamar
1 łyżka majeranku
4 listki laurowe
pieprz, sól do smaku 

Przygotować grzyby, musimy mieć 1 kg pokrojonych i ugotowanych grzybów. Ja bardzo lubię podgrzybki i ich mam zawsze najwięcej więc ich użyłam. Grzybki dowolnie pokroić, można na drobno w plasterki lub tak jak do marynowania. Cebulę pokroić w piórka lub pół plastry i zeszklić na połowie oleju. Potem wszystkie składniki wrzucić do garnka, koncentrat dajemy ten większy słoiczek ok 180 g. Wszystko razem gotujemy ok 10 minut i często mieszamy aby się nie przypaliło, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Przekładamy do słoików, zakręcamy i odstawiamy do góry nogami, przykrywamy ręcznikiem i zostawiamy do wystygnięcia.

7 komentarzy:

  1. Czy paprykę podsmażoną drobno można dodać do słoików?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie próbowałam nigdy dodawać papryki według mnie nie ma potrzeby jej dodawać, ale zawsze można spróbowac moze bedzie lepsze, nie wiem tylko jak z przechowywaniem bo grzyby sa ugotowane wszystko sie chwile gotuje i do słoików bez pasteryzacji ,żeby sie nie okazało ze papryka będzie fermentować i sałatka sie zepsuje

      Usuń
  2. Dodaję paprykę, ale ja pasteryxuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię taką sałatkę, dobra jest z podgrzybków ale z opieniek jest jeszcze lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy odlewa się wodę po obgotowaniu grzybów

      Usuń
    2. Tak, podana waga dotyczy grzybów ugotowanych i osączonych z wody.

      Usuń