poniedziałek, 7 października 2013

Kurczak duszony z cukinią i papryką

Niestety przymrozki zmroziły już moją ukochaną cukinię i już nic nie urośnie. Mam jeszcze kilka dużych sztuk więc na pewno się nie zmarnują a małe sztuki które uratowałam wykorzystałam między innymi do tego pysznego i prostego dania:)

składniki:

300 g piersi z kurczaka
1 papryka czerwona
5 małych  cukinii
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
pieprz kolorowy 
sól morska
4 łyżki śmietany 12% lub jogurtu
olej do smażenia

Paprykę pokroić w kostkę a małe cukinie w plasterki (moje cukinki miały 10-15 cm długości). Jeśli mamy większą cukinię można pokroić w kostkę. Pierś kurczaka pokroić w kostkę i wrzucić na rozgrzaną patelnię. Chwilę smażyć, gdy mięso zmieni kolor dodać pokrojone warzywa. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Dusić wszystko aż mięsko i warzywa zmiękną. Na koniec dodać posiekaną natkę pietruszki. Zestawić z ognia, dodać śmietanę i dokładnie wymieszać. Podawać z ryżem, można osobno lub można wymieszać z kurczakiem i warzywami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz