wtorek, 24 września 2013

Ciasteczka czekoladowo-migdałowe

Zapraszam na pyszne ciasteczka, które często goszczą na naszym stole. Nie lubimy pierników więc te ciasteczka doskonale nam je zastępują. Gotowe ciasteczka można dowolnie udekorować - posypać cukrem pudrem, polać polewą czekoladową i posypać mielonymi migdałami czy wiórkami kokosowymi lub udekorować pisakami cukrowymi. Zamiast migdałów możemy dodać orzechy lub też słonecznik.

składniki:

150 g masła
340 g mąki pszennej
110 g czekolady gorzkiej
2 jajka
2 żółtka
120 g tartych migdałów Back Mit
300 g cukru*
kilka kropel aromatu rumowego

Masło rozpuścić w rondelku z czekoladą i wystudzić. Jajka, żółtka i cukier utrzeć na puszystą masę. Dodać aromat rumowy i rozpuszczoną czekoladę z masłem. Do masy dodać mąkę wymieszaną z migdałami i dokładnie wymieszać. Jeśli ciasto będzie zbyt lepkie włożyć je na ok 1 godzinkę do lodówki, nieco stężeje jednak lepkie będzie. Z ciasta formować kulki o średnicy 2 cm i lekko spłaszczyć, ułożyć na blasze wyłożonej papierem. Piec ok 12 minut na 175 C aż ciasteczka będą sztywne.
*W przepisie jest aż 300 g cukru ja daje mniej-200 g.






2 komentarze:

  1. dlaczego właśnie te migdały-inne się nie nadają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. użyłam tych bo akurat dostałam je do przetestowania i je zaproponowałam, do tego są od razu zmielone więc jak ktoś nie ma sprzętu do mielenia kupując może wybrać od razu te gotowe, oczywiście nie ma problemu i można użyć innych migdałów albo tez orzech lub słonecznik

      Usuń